آخرین اخبار
کد مطلب: 125628
نماينده چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها مطرح کرد
وضعيت نامطلوب امکانات بهداشتي و درماني در لردگان
تاریخ انتشار : 1397/03/22 11:19:26
نمایش : 1133
نماينده چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها گفت: نداشتن متخصص، امکانات و تجهيزات پزشکي در شهرستان لرگان باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در اين شهرستان شده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، مهدي محمودي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: علي‌رغم اينکه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از مناطق محروم در کشور بازديدهاي زيادي داشته است اما متاسفانه تاکنون در شهرستان لردگان حضور نداشتند و مشکلات اين شهرستان به گوش وي نرسيده است.

وي با اشاره به اينکه لردگان تقريبا يک‌چهارم مساحت چهارمحال و بختياري را دارا است، داراي 365 روستا بوده و جمعيتي بالغ بر 220 هزار نفر در آتن سکونت دارند، افزود: نداشتن متخصص باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در شهرستان لردگان شده است.

نماينده چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها با بيان اينکه در حال حاضر در شهرستان لردگان تنها يک متخصص اتوپدي حضور دارد که جوابگوي اين حجم جمعيتي شهرستان نيست، ادامه داد: سيستم نوبت‌دهي پزشکان و متخصصان در لردگان وضعيت مطلوبي ندارد و نوبت‌هاي پزشکان در همان لحظات ابتدايي صبح پر مي‌شوند، بنابراين مردم مجبور هستند به شهرهاي چون اصفهان يا شهرکرد مراجعه کنند.

محمودي با تاکيد بر اينکه لردگان به‌لحاظ جغرافيايي از سمتي به خوزستان، از طرف ديگر همسايه کهگيلويه و بويراحمد و از سمتي هم نزديک به شهرکرد است، عنوان کرد: از دورافتاده‌ترين روستاي لردگان تا مرکز شهرستان حدود 2 ساعت فاصله است، اين در حالي است که از مرکز شهرستان تا شهرهايي همچون شهرکرد هم فاصله زيادي وجود دارد.

وي در ادامه به جاده بزرگ خليج فارس که از کنار لردگان مي‌گذرد اشاره و خاطرنشان کرد: تصادفات بسياري در اين جاده رخ مي‌دهد که به دليل نداشتن امکانات و متخصص در شهرستان مجروحان تا زماني که به نزديک‌ترين مرکز درماني برسند از بين مي‌روند.

نماينده چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها اضافه کرد: چه بسيار خانواده‌هايي که فرزندان خود را به‌دليل نبود امکانات و مختصص از دست مي‌دهند.

محمودي تعداد بيماران خاص در شهرستان لردگان را 500 نفر عنوان و بيان کرد: از اين تعداد 250 نفر سرطاني، 170 نفر مبتلا به تالاسمي ماژور و مابقي دياليز مي‌شوند، دستگاه‌هاي دياليز در اين شهرستان قديمي و به 15 سال قبل بازمي‌گردد.

وي با اشاره به اينکه يک بيمارستان در شهرستان لردگان وجود دارد اما با توجه به جمعيت شهرستان و 365 روستاي موجود در آن با کمبود پرسنل مواجه هستيم، تاکيد کرد: در شهرستان هنوز دستگاه MRI، نيروي متخصص، پرسنل، پايگاه خون و... در اين شهرستان وجود ندارد.

نماينده چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها گفت: درخواست مردم شهرستان لردگان اين است که وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به اين شهرستان سفر کند و مشکلات و کمبودها را از نزديک ببيند.

محمودي با بيان اينکه بيمارستان‌ شهرستان لردگان همراه‌سرا و هيچ‌گونه سرويسي براي همراه بيماران ندارد، ادامه داد: وضعيت کلينيک‌ها و پلي‌کلينيک‌هاي شهرستان لردگان در حد معمولي است و منحصر به پزشک عمومي و تزريقات است.

وي با تاکيد بر اينکه سالانه 8 هزار نفر به جمعيت لردگان اضافه مي‌شود که بايد بر اي آن‌ها پيش‌بيني‌هاي درماني و بهداشتي انجام شود، خاطرنشان کرد: شهرستان احتياج دارد که امکانات، پرسنل و متخصص وارد آن شود تا جوابگوي نياز مردم باشيم.

نماينده چهارمحال و بختياري در شوراي عالي استان‌ها عنوان کرد: بارها شاهد بوديم به دليل نبود امکانات و نيروي متخصص مجروحان تصادفات تا زماني که به مرکز درماني برسند فوت مي‌کنند.

محمودي به بيان اينکه شهرستان لردگان عشايرپذير است و از استان‌هاي خوزستان و کهگيليويه و بوير احمد وارد خاک اين شهرستان مي‌شوند که بايد به آن‌ها هم سرويس‌هاي درماني و بهداشتي ارائه داد، بعضا ديده شده در بيمارستان اين شهرستان حالت مناطق جنگي ديده مي‌شود.

انتهاي پيام/68020/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس